2010. szeptember 22., szerda

Ceylon VII/2

SRI-LANKA, AZ INDIAI ÓCEÁN GYÖNGYSZEME (VII/2)
Maszkok





Itthon megszoktam, hogy sok tejet és tejterméket fogyasszak, ezért nagyon ki voltam éhezve ezekre az ételekre. Nem is gondoltam volna, hogy egy olyan vidékre tévedünk be, ahol az út mentén egymás mellett állnak a túrós bódék. Hát ezt nem hagyhattam ki! Beléptem az egyikbe.





Ezekben a speciális edényekben árusítják a túrót, ami 24 óra alatt készül el. A készítési módját ugyan nem mondták el, de azonnal vásároltam egy tányérkával és megkóstoltam. Most aki arra vár, hogy elmondom mennyire nem volt jó és miért, azt ki kell ábrándítanom: bizony nagyon finom volt! Sajnos ebben a hőségben a tejes holmi nem tárolható, így csak egyet vettem alig néhány rupiáért.





Ismét egy ügyeskezű maszkkészítő mesterhez látogatunk el.





Betérünk az üzletbe is, ahol sokféle különböző maszkfaragványt ajánlgatnak. Egyikféle a betegségektől, másik a rossz szellemektől, ismét másik a bajtól, rontástól véd, magyarázza a mester.





Beálltam egy fénykép erejéig a reklámfigura mellé. Állítólag ez a festett grimasz a betegségektől véd. Csak mosolyogtam a számomra régen elavultnak tűnő mondavilág megjelenítésén, ám ők rendíthetetlenül hisznek a maszkok erejében. Lett hát egy emlékfotóm a ceyloni embereket, azok felfogását megjelenítő mesevilágból...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése